Gangrel

Malkav

Nosferatu

Toreador

Tremere

Brujah

Ventrue

Caitiff

Thin-blood

Banu Haqim

The Ministry

Lasombra

Jag trodde att tiden kunde läka alla sår, men från min första natt så har det bara blivit värre. Rösterna, dom låter mig inte vara ifred! Jag skriker åt dem att sluta viska, men jag får bara konstiga svar tillbaka… Jag har prövat allt möjligt, men ingenting fungerar! Jag vet vem jag är, med rösterna håller inte med. Jag måste lösa detta snart innan jag blir helt gale. . .


Jag trodde aldrig hon skulle hålla käften! Stackars liten, man tycker ju nästan synd om henne, men bara nästan.

Vilka är klan Malkav?


Att göra en allmän beskrivning av klan Malkavs barn är nästintill omöjligt. ingen medlem är nämligen den andra sig lik när det kommer till denna blodslinje, förutom en sak som knyter dem alla samman oavsett ålder eller bakgrund.


De är galna.


Men låt dig inte luras. Bara för att någon framstår som galen eller instabil behöver det inte nödvändigtvis vara en svaghet.


Alla malkaver är på ett mystiskt sätt länkade samman via ett mentalt nätverk som gör att de alla hör saker.


Oftast är det bara totalt nonsens Malkaven får höra, men kan ibland vara helt ovärderlig information. Det kan vara allt ifrån skadlig information om en annan besläktad till en varning om en inkommande attack mot domänen.

Klan Malkavian har alltid setts som en av de lägre ställda klanerna i det besläktade samhället men är fortfarande trogna Camarillan som använder dem lite som varningsklockor som fungerar ibland. Det finns förstås enstaka klanmedlemmar som inte är trogna till Camarillan men de är väldigt få till antalet i dessa nätter.


En Malkavs galenskap kan beskrivas på många olika sätt men för att lättare förstå det tänk såhär: “Både Hannibal Lecter och Jokern är galna, båda bär kostym men är ändå helt olika?” En Malkavs galenskap är alltid unik, vilket både kan vara på gott eller ont. Men underskatta aldrig ett barn av klan Malkavian, för det kan bli det sista du någonsin gör.

Disciplinerna


Auspex: Rösterna är inte det enda som en Malkav kan använda för att få ett övertag. De är också oerhört skickliga på att läsa av situationen som kan eskalera till individer som verkar dölja något. Även om en malkavs sinne är galet så betyder inte det att de är svagt.


Dominate: Att du plötsligt tappade humöret framför prinsen eller att du plötsligt inte kommer ihåg de senaste två minuterna av kvällen kan mycket väl varit en Malkav som trängt sig in i ditt psyke och lekt med dig som om du vore deras lilla marionettdocka.


Obfuscate: Även om du bara tittade bort för en sekund och var övertygad om att Malkaven just stod framför dig så var individen plötsligt borta. Malkaver är experter på att hålla sig dolda och lura ditt psyke att att du inte ser att de är där. Men det är de, och de ser dig.

Förbannelsen: Insikten


Alla malkaver är på något sätt galna. Exakt hur det här yttrar sig varierar kraftigt mellan varje medlem av klanen. Vissa lider av vanföreställningar, tvångsbeteenden, visioner eller hallucinationer som inte går att skilja från verkligheten. Somliga menar att det finns profetiska element i malkavernas galenskap, men svårigheten ligger i så fall i att hitta insikterna i det kaos som utgör deras sinnestillstånd.


Spelsystem:


Vid karaktärsskapandet så väljer spelaren på vilket sätt karaktärens galenskap yttrar sig. Denna är närvarande i allt som malkaven gör, även om karaktären kan ha korta stunder av insikt eller lära sig hålla sina impulser under kontroll med åldern. Utöver det förvärras malkavernas sinnestillstånd lättare av hungern. Karaktärens tvångshandling blir aktiv när hungern är på nivå två eller högre istället för nivå tre. Tvångshandlingen ska vara relaterad till karaktärens galenskap på något sätt och får inte vara Hunger.

Portions of the materials are the copyrights and trademarks of White Wolf Entertainment AB, a Paradox Interactive AB company, and are used with permission.

All rights reserved. For more information please visit white-wolf.com


Any other material not produced by White Wolf Entertainment AB, a Paradox Interactive AB company including but not limited to photos, characters and story elements is owned

by go:night and it’s creators.