Enligt vad som är allmänt känt så fick Giovanni sin position som klan genom en kupp där klan Cappadocians grundare Cappadocius diableriserades följt av en grundlig utrensning av alla klanens medlemmar som inte var Giovanni. Alla Cappadocier föll dock inte för Giovannis tänder. Vissa överlevde genom att gömma sig på platser utanför Giovannis räckvidd, söka skydd hos mäktiga medlemmar av andra klaner som var mindre sympatiskt inställda till den nya klanen eller enbart genom att hålla sig i skuggorna och fly från ett gömställe till ett annat. Ett väsentligt antal av klanens elders kallad Harbingers of Skulls hade dessutom överlevt genom att ha varit offer för den utrensning som Cappadocius gjorde av klanen under tidig medeltid då alla som inte passade hans syn på klanen förseglades i den underjordiska staden Kaymakli i Turkiet. Många av dessa lyckades fly genom dödsriket, men fann sig sedan fångade på andra sidan tills de gradvis lyckades ta sig tillbaka, livnärda enbart av sitt hat. Dessa elders motivation till att hämnas på Giovanni var mycket annorlunda jämfört med de som överlevt klanens utrensningar. Deras vendetta var mot Cappadocius som hade fångat dem, men eftersom han var död så skiftade de sin måltavla mot de som mördat honom och stulit deras hämnd. Under 1900-talet blev återkomsten av dessa elders ett allt större problem för klan Giovanni, vilket kulminerade i att klanens patriark Augustus Giovanni mördades i Venedig av Harbingers of Skulls i samarbete med missnöjda medlemmar av hans egen klan.
Harbingers valde sedan inför större hot som Gehennakriget och Andra Inkvisitionen att nöja sig med den hämnden och bli en del av klan Hecata. Deras led har sedan dess utökats av överlevande Cappadocier för att forma en ny blodslinje: Harbingers of Ashur. Om något definierar dem så är det en djup kunskap om hämnd som definierat båda halvorna av blodslinjen under århundraden, men den här gången är deras hämnd inte riktad mot förrädare, utan mot klanens fiender. Medan Giovanni utgör ansiktet utåt så arbetar Harbingers i skuggorna för att utplåna de som ställer sig i opposition till klan Hecata. Deras kunskap om dödsriket gör att de kan gräva upp bokstavliga skelett ur garderoben, hemligheter om andra besläktade som bara de döda känner till. Vissa kan se till att besvärliga personer ”försvinner” utan spår medan andra inriktar sig på att socialt eller ekonomiskt förstöra andra besläktade eller människor. Oavsett metod så har varje Harbinger en specifik kompetens som de har slipat till perfektion. De har också på grund av sin ålder en djup kunskap om nekromanti, ibland hemligheter de inte delar med sig av till resten av klanen.
Blodslinjen har en extrem ålderskillnad mellan de ”äldre” och ”yngre” Harbingers. De äldre är samtliga elders, åtminstone 400-500 år gamla, medan de yngre är neonater som sällan är mer än några decennier. Harbingers kompenserar dock för den åldersskillnaden genom att handplocka sina childes utifrån någon form av kompetens som kan tjäna klanen. Ett childe granskas noga och utsätts för en skolning och prövningar som får resten av klan Hecata att verka förlåtande i jämförelse. Harbingers är sällan sentimentala, så om ett childe inte håller måttet har hens skapare inga problem att dräpa sin avkomma och börja om på nytt med någon annan. Till och med när ett childe blivit förklarad som neonat fortsätter granskningen. Ur en elders synvinkel är ändå inte en besläktad tillförlitlig förrän de åtminstone blivit en ancilla. Omfamningar är alltid baserade på kall logik, så ingen som förs in i blodslinjen är ett resultat av ett plötsligt infall eller passion från sin skapare. Det här resulterar å andra sidan ofta i childes som är extremt kompetenta inom det de ska vara bra på och som är väl medvetna om att varje misstag kommer att väga tungt.
Harbingers interna kultur är huvudsakligen uppdelad efter ålder, kompetens och funktion. Varje medlem av blodslinjen har en mask liknande en venetiansk karnevalsmask som de oftast bär vid sociala funktioner som har olika betydelse. Material, form och detaljer markerar en persons funktion, kompetens och ålder men är huvudsakligen obegriplig för folk utanför blodslinjen. Äldre Harbingers har masker som kan vara uråldriga eller med speciella ockulta förmågor, men de yngre har oftast vanliga masker. Utöver det arbetar varje Harbinger enskilt, på direktiv av sin skapare. Blodslinjen är inte stor nog att vara representerade överallt, men den höga åldern hos klanens äldre del gör att de har ett djupt inflytande i Hecata.
Harbingers of Ashur har samma discipliner som en Giovanni, men byter ut klanens vanliga förbannelse mot sin egen enligt nedan:
Alla besläktade har förmågan att simulera tecken på mänskligt liv som puls, andedräkt och liknande genom att tvinga blodet att cirkulera. Harbingers of Ashur, däremot, saknar en sådan förmåga och blir med tiden mer och mer lika de döda som de umgås med. Effekten må inte vara lika våldsam som hos Samedi, men en Harbinger är synbart blek och har ett mer utmärglad utseende. Bland klanens äldre medlemmar är effekten ännu mer uttalad, genom en kombination av starkt blod och hög ålder, och dessa ser mer ut som uttorkade lik eller mumier än levande varelser.
System: Oavsett mänsklighet så kan karaktären inte använda livets rodnad. Hen är också synbart blek, vilket ska sminkas på lajvet
Portions of the materials are the copyrights and trademarks of White Wolf Entertainment AB, a Paradox Interactive AB company, and are used with permission.
All rights reserved. For more information please visit white-wolf.com
Any other material not produced by White Wolf Entertainment AB, a Paradox Interactive AB company including but not limited to photos, characters and story elements is owned
by go:night and it’s creators.